23.8.10

Korang raya di mana?

Dulu, masa tak kawin lagi, slalu ada saje adegan kat drama, kat komik, kat suratkhabar lama oo0.. Semua pasal suami isteri bertengkar nk balik raya? Ngeeehihi. Aku heran. Tapi bila dh alami sendiri, baru MAUUU TAU! Tapi saya blom lg la sampai gitu..mmg bertoleransi lg setakat ini. Kihkihkih.
" Hah! Kau boleh lah, kawin dekat...kami kawin jauh2..haaa"
Erk! Ok, sapa kata kawin dekat senang? hoho..at leasttt..kawin jauh2, btol2 bleh gilir2 macam raya 1-3 umah si suami, raya 3-5 umah isteri. Kan?

"tapi itu kalau cuti kami seminggu! kalau cuti sampai raya ke 3 je??"
MINTAK LAH CUTI LAMA LAGI! hahahahaha takmo jawab dah.


Ok, mari lihat sambutan raya yg BAKAL saya sambut TAHUN INI.
Tahun ini adalah turn incik Ray. Raya pertama :: Adalah di Umah Mertua, di PERAK. (org ckp sempadan so dorang igt kami adalah negeri yg sama so called 'dekat')
Raya kedua :: Changlun, KEDAH. Umah nanny aku. Parent semua balik sana. Mmg tetiap tahun begini. Tiada maknanya sambutan di umah Penang.

Raya ketiga :: Kazen incik Ray kahwin. KENA PULANG!

Raya keempat :: Kazen aku bertunang. PERLU PULANG jugak kan?

Raya kelima :: Mestilah mak aku dah balik Penang. MESTI lah aku nak balik umah sendiri jugak kan??
Raya seterusnya :: KAMI ADALAH PENAT!!!!! Dokter, saya nak MC buleh???
KAWIN DEKAT ADALAH PELUANG UNTUK PENAT DI HARI RAYA DAN CUTI2 LAIN SEBAB ANDA PERLU MEMENUHI KEHENDAK KEDUA-DUA PIHAK!
Tapi....JIMAT sebab skali harung. >>>>>JGN RUJUK STATEMENT INI DGN SITUASI DI ATAS!
Sekian.
Huruhara,

11 comments:

Lin said...

okla tu wirda, still dekat..me barula real jauh..kutub utara kutub selatan..

salam..kirim salam kat husband u ye..

ummi Eiz said...

markah lukisan = 10

markah penceritaan = 10
(7 utk syiok beraye, 3 utk penat mengukur highway)

^wirda^ said...

Lin :: haha tp tu la..penat..hahaa eh kenai hasben ek?

yana :: yeah..7 utk siyok beraya..kita tunggu dan lihat..haahhaa

atulhani said...

susahnyer nk plan camtu.... balik mana yang penting je laa.. hehehe *kalau semua penting..errr... lu pikir la sendiri!!

wakakaka jangan marah wirda.... hehe

NisS^ImmEr said...

wei aku tgk pun penat. ulang alik tiap2 ari wpun dekat. sib baik aku jauh, alang2 balik 2 3 ari plak baru balik umah satu lg.

d i d a said...

gigih melukih. tp cerita mudah paham. selamat beraya! hehe.

^wirda^ said...

atul :: itu wa tgh pk sendili nih..nanti wa nk suggest idea-bakal-murka-si-mertua. iaitu, raya saja 1st di umah aku..hahaha

niss :: dekat tak dekat sgt ekceli.. lebih 100km jugak la..kire buleh buka posa la sbb musafir..hahaha

ida :: yeah jln cerita mudah paham. tp situasi rumit..haha

Lin said...

kenal ler sgt..classmate sya dulu.kt kelas suka tido hehehe..nama glamer dia 'man toya/tora aman'..hehehe..

^wirda^ said...

hahaha..dia pasti benci ngan nama tu..hahahahaha

zurie said...

hahaha... sama la penat hg t ngan aku wirda.. keja dok ulangalik ja.. nk rehat pon xdn...
last2.. MC... hahahaha

b said...

camna la baru skang gua terbaca entri nih..anyway mmg exhausted.. =.=

hoi linnnnn~!!! kaoo jangan sebut nama itu...bleh mencetuskan peperangannn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...