31.5.10

Tiga Hari

Hye ladies,

Ya spt yg dijanjikan, ini adalah metabolic menu yg saya amalkan beberapa minggu yg lalu. Menurut penasihat diet saya, menu nih perlu buat 3 hari saja. Tapi dari hasil gugel saya pula, menu yg sama bleh di ulang2, contohnya, 3 hari meta menu, 3 hari makan seperti biasa (tp portion mesti kecil2 saja ok dan bukan makanan yg kalori tinggi), dan buleh sambung balik 3 hari meta menu dan begitulah seterusnya. InsyaAllah anda excited bila di atas alat penimbang berat!

DAY 1
Breakfast
Black Coffee/Tea + 1/2 Grapefruit + 1 Toast with Peanut butter
Lunch
1/2 cup Tuna in water + 1 Toast + Black coffee/Tea
Dinner
3oz lean meat/chicken + 1 cup green beans & carrot + 1 apple + 1cup vanilla ice cream

DAY 2
Breakfast
Black Coffee/tea + 1 Egg + 1 Toast + 1/2 Banana
Lunch
Black coffee/tea + 8 saltine crackers (Rizt/Julies) + 1 slice cheese
Dinner
2 Sausage + 1 cup broccoli + 1/2cup carrot + 1/2 Banana + 1/2 cup vanilla ice cream

DAY 3
Breakfast
Black coffee/Tea + 1 Toast + 1 boiled egg
Lunch
5 saltine cracker + cheddar cheese + 1 Apple
Dinner
1 cup Tuna in water + 1 cup carrot + 1 cup cauliflower + 1 cup honeydew + 1/2 cup vanilla ice cream

Macam mana? Saya telah mencubanya selama 2 minggu, dan hasilnya berat turun lebih kurang 3kg. Alhamdulillah. Tp sy takde la terlalu ikut sgt menu itu, pandai2 la korang buat switching kat menu agar tidak bosan. Oh tapi ini BUKAN menu diet, ini menu utk TINGKATKAN METABOLISMA ye. (bila meta kita dh tinggi-->proses hadam lancar-->permakanan sempurna--> berat pun turun--> bleh la jadikan diet kan?)

Oh saya ada info tentang epal, rasanya ramai yg dh tau kot pasal ni. Tapi juz nk sharing utk sapa2 yg tak tau lg.

EPAL - kalau kita makan setiap kali sebelum makan, akan membuatkan anda menjadi kenyang dan secara automatik anda akan kurang menyumbat makanan ke dalam mulut anda. EPAL juga bleh kurang kan tahap kolestrol, elakkan dari serangan jantung, stroke, dan juga kanser. Jadi amalkan slalu. Hah, di negara barat, dorang siap adakan kempen "3 days with apples" utk kuruskan badan. Ye lah, kalo dh setiap kali makan epal buleh rasa kenyang tanpa perlu makan makanan berat yg lain, mestilah berat turun kan?

So selamat beramal.

I love to eat this! It's so yummy!

Nak amalkan lg,

6 comments:

shud said...

thanks 4 the info ...
akan cuba diamalkan..

^_^

^wirda^ said...

ye silakan..
tp awak tu ada problem ke? bukan dh tinggi ke meta? ahhaha

b said...

yea..i noticed that.. =)

ure slimmer and sexier.. =D

farakaka said...

groo..aku pon on extreme diet..
nasi NO no NO..
PASTU I SUDAH JADI VEGETARIAN...

pagi: minum milo or nestum (yg kite try kt expo mid valley tuh)or oat bar

lunch: mkn sup or roti pita panggang less oil..

malam : minum nestum or x mkn terus..
ithink i should ganti with buah laa time mlm

^wirda^ said...

grooo, ikut menu i tu groo..ok jugak..
selang2 ngan menu u itu...terbaekkk!

atulhani said...

waaaah... 2minggu hilang 3 kg.. mesti cuba nih.. tapi tak lapar ke??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...