2.9.10

Resepi Rahsia #11 :: Sagu Gula Shah Alam

Haha againnn...bias gila tajuk resepi saya kan.. Biar lah ini kan blog saya.
So, mari membuat desert cepat, cekap dan amanah. Huh apa kaitan..


~*Sagu Gula Shah Alam*~

Bahan-bahan:
Sagu (ikut suka lah nk byk mana)
Gula merah/Gula melaka
Santan / Susu Cair
Daun pandan

Cara membuatnya:
1) Basuh sagu kemudian rebus didalam air bersama daun pandan sehingga masak. Toskan dan isi dlm mangkuk2 kecik. Letak dalam peti sejuk.
2) Cairkan gula merah/melaka di atas api. Bila siap, isi dalam mangkuk. (perlu ckp ke?)
3) Kalau taknak guna susu cair yg pantas, sila guna santan yg di suam2kan atas api, letak secubit garam.
4) Nak makan, sila la kluarkan mangkuk sagu dari peti ais dan tuanglah susu/santan bersama gula cair tadi. Yey!

Woooooooooooooooooooooooooooooot!

++ Nama sebenar-benarnya :: Sagu Gula Melaka ++

Saya malas, jadi pakai susu cair saja,

5 comments:

ummi Eiz said...

erhhh lazatnyaa

^wirda^ said...

ya, anda suka dan anda pun dh buat kan?

Mohamad Faizal said...

datang raya rumah saya ini resipi rahsia mama saya setiap tahun

^wirda^ said...

wah benerrr? nanti sy pegi beraya untuk makan ini saja. err tapi anda jemput sayakah? hahahaha

ummi Eiz said...

haha ya udeh...
tapi ai tade gambar terhebat seperti itu !!



~yg menelan ayaq liyoq~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...