2.9.10

ceritera dolu2 #004 :: Sejuk Melegakan Tekak

Dolu-dolu, aku adik bradik sepupu sepapat slalu jenguk jiran belakang umah tok aku. Terpekik2 kami panggil nama dia...
"Tok Yam.....o0ooo Tok Yam"
Nasib baik kami blom mengenal tomyam zaman itu, maka kami tidaklah menunjukkan kenaifan kami dengan mengejek Tokyam dgn nama Tomyam..Hehe.

Sebaik saja Tok Yam buka pintu, dia dh senyum.
"Ha...nak perisa apa? Asamko, milo, bandung, cendol?"

Haa..dah dpt teka apa Tok Yam jual? Yaaaa.. katakan Ya dengan yakult tepat skali, ia adalah Aiskrem Malaysia!
Ngeee~ Dolu2, harga dia sekupang saja. Orang Key-El sebut seposen lah. Tapi market sekarang aku pun tatau brapa harga seketul eskrem. Ada lagi ke org juai? Di kampung2 mungkin ada lg kot.

Memandangkan aku rindu pada nostalgia tu, maka aku pun buat la berketul2 di rumah..sampai habis plastik dia nanti, benti la kot..hahaha.. mmg layannnzzz!



i'm loving it,

4 comments:

mrsDudE said...

i loike!!!

^wirda^ said...

merata2 org makan eskrem ni..
membe aku ckp skrg dorang juai 5 posen..mahaiiinye...

ummi Eiz said...

haha sebelum mamam, gigit gigit gigit bagi pecah2..mudah untuk diteruskan ke acara membaham yg seterusnya haha

saya suka asam boi atau milo barangkali, lupa dah

^wirda^ said...

haha..aku tak gigit..aku tumbuk kat dinding atau tiang atau meja berdekatan..hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...