1.4.11

Mesti dah tengok kan?

Oh ingat tragedi oktober lepas saya ada tgk filem Magika. Masa tu dah tayang trailer filem Hikayat Merong Mahawangsa (HMM). Teruja sangat2 nak tengok. Tapi bila dah kluar, saya bukanlah orang pertama yang menontonnya. haha. Ye la, banyak dugaan bulan tiga aritu. Jadi bila dah redha, Selasa lepas saya dan hubby pun bercadang nk tengok wayang. Yang di booking adalah Sucker Punch, tapi bila dah depan kaunter, ada pulak tayangan HMM tu. Ingat dah habis. Apalagi, terus tukar! hehe~



Nak kata apa, mmg melatoppbbb lah filem nih. Tak pernah terfikir filem Melayu akan jadi macam ni. Tapi takyah la nk teliti sgt2 kekurangan yg korang nampak, at least filem nih menjadi la jugak mcm citer2 epik omputih tu. Ye tak? Elok lah di buat lg filem2 sejarah macam nih, sebab orang macam saya nih lebih mudah paham kisah2 sejarah nih secara visual, tak larat mak nk baca buku...haha. Keep it up KRU!!


Ohw, dah nama pun tgk wayang, mesti lah tersangkut lagi dengan trailer filem akan datang plak. Ahh mmg tak tahan kalo ade citer arahan Khabir Bhatia, mcm filem Cinta dulu tu. Sinematografi dia mmg menjamu mata.. ditambah pulak jalan citer yg super best. Next Malay movie that i wanna watch is Nur Kasih The Movie!! Yey!







iklan :: Vroom! Vroommm! Formula One lovers out there, cekidaut bebeh!




best best!

2 comments:

papabear said...

ada rasa teringin nak intai merong tu.. hehe..

..:: WiRdA ::.. said...

laa tak tgk lg ke? aish.. kalo tak sempat, langgani lah astro 1st nanti..hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...