16.7.09

yg baru..

hai all~! yg BARU? ada nampak ape2 yg baru ke? hihi semestinya BLOGku berwajah baru~weeee! saje tukar angin..jeles tgk org len nye blog mcm tak pakai default template..ngeee~
nih tumpang bos ku tiada..inilah masanya-bloging,bloging,bloging...hihi
oh nampaknye kena tukar saiz font la skrg..kecik sgt plak yg dulu sampai berpinau mata ini membaca.
herm..berkenaan yg BARU lagi.. tah nape tetiba aku jadi SEMANGAT!!! (mcm kata ray dj era tu). Semangat gile ngan blog2 nih.. nantikan tak lama lagi kemunculan blog baru..hihi..tah bila aku nak start publish blog tu..dah publish sebenarnye..cuma kosong je lg..ngee~~
Lagi2 BARU, adalah pencarian mixer..alahai bila la aku nk beli ni.. raya dh nk dekat. aku nih dah la semangat! dalam bab baking2 nih.. dulu kecik2 suka kaco mak aku buat kuih. skrg adakah irfan pun akan kacau aku buat kuih.. oh irfan mama tak bleh jln lg..so terkawal lg la..cuma org utara ckp merap je laa..takleh tgk takde org keliling dia..dia akan menjerit minta 'bantuan teman'! haha
ini antara yg aku search pasal mixer.. of coz lah yg ni harga riban2..kopak duit mak! takde la aku nk beli mcm ni..lain la aku dpt durian runtuh..uhmm durian runtuh konon..nk beli durian sebijik pun tak terbeli lg..hahahaha
ha any idea where to get a mixer..and which brand is really2 good, cheap, and worth it kalo beli? tlg ye! makasih..muahhhh!
p/s: rasanye yg ketiga nih ok laa kot harga dia..tak mahal sgt..mcm stand mixer yg lain tu..kan kan?

8 comments:

NisS^ImmEr said...

aku tak reti sgt bab2 mixer sbb aku tak pandai baking. tp nak bg gak komen..mak aku pakai electrolux since aku umo 1thn lebih camtu..dan sampai skang masih lagi bleh pakai..dia nye blender, vacuum semua masih lg in good quality.skang ni brand tu dah jadi LUX je kalau tak silap. harga dia mahal sket tp tahan lama..berbaloi beli seumo hidup.

cuba tanya kat kedai electric kalau ade. rasanya mcm LUX ni dijual melalui agent dia skang skang ni. kalau nak contact number aku bleh bagi sbb jiran aku org kuat LUX ni..(aku bukan promote sbb dia jiran aku tau)

^wirda^ said...

nisma,
electrolux bukan ada lagi ke brand tu kat kedai..mcm dok tgk je..
brapa wei harga dia? ada sampai riban2 ke?
stand mixer mcm contoh tu ke?

NisS^ImmEr said...

kat kedai ada lagi ek..aku pun tatau, tak pernah amik tau.

yg kat umah aku tu, stand mixer camtu la. yg satu lg attached dekat cabinet terus. dua2 pun masih berfungsi.aku tatau harga dia brp sbb dah lama sgt tu..kira dah bleh declare barang antik dah tu.hg search electrolux punye website tgk, kot2 ade harga.

^wirda^ said...

tu dia dasat mak hg..mixer sampai dua..siap attached kat kabinet..awat takut ilang ke? hahahaha
mak hg buat meniaga kek ka?
erm..takat ni yg aku dok usha stand mixer tahap gaban yg cantik2 mcm ni..mcm kenwood, molinex..ade la cecah 1000-2000...T_T
kalo aku beli mcm tu..alamatnye..cicah biskut ngan ayaq suam je laa sethn..hahahha

NisS^ImmEr said...

lawak la hg ni..takkan nak bg laki makan biskut ngan ayaq suam. td aku tanye mak aku, dia sebut gak brand maulinex (btui tah eja) ngan kenwood. dia kata electrolux mmg mahal gedabak, sparepart pun mahal kalau rosak ke ape..pi survey kat shopping complex or kedai electric je.maybe bleh dpt murah sket.satu lg dia promote philips..ade mixer, blender, juicer(maybe ade kot), pemotong bawang..semua la all in one..harga 1k+. ade jual dlm catalog amway.kalau nak, bleh aku tanya mak aku.ataupun tanya la mana2 dealer amway

^wirda^ said...

ye..suggestion mak hg bg tu semua riban2.. segala kenwood, moulinex, philip, mahupun electrolux.. erm takpe, aku akan jejaki dia semua supermarket terkemuka utk melihat harga yg mampu dimiliki..oh yeh!
mudah2an aku ada rezki mengejut sempena ramadhan ni..maka tidak hairan lg utk membeli 'jenama terkenal hanya di giant' itu...thanks for info yg byk..pasni hg bleh buka kaunter infomasi..hahaha

NisS^ImmEr said...

hihihi..

ok tu last komen aku

b said...

ouh dah beli kenwoood... =.=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...