13.7.09

M@t@

MATA memandang..MATA menjeling..MATA yg menawan~~lalala [ala ini lagu mata tu..]
lihat lah MATAhariku..suara tangisanku..ku bersedih kerna panah cinta menusuk kalbuku o0oooo...[ni lagu matahari]
bunga2 MATAhari...anggun mekar..di tamansari..warna jingga~~lalalala...[haa..lagu matahari by maya tu..]
wah..byknye MATA disini..tak masukkan MATTA fair lagi tu..
yg aku nk ckp actually pasal mata..sepasang mata yg bulat dan comel milik si baby irfan..
hehe since last tuesday, terkejut aku bila amik dr nursery, mata kanan irfan mcm merah2..OMG! Irfan sakit mata ke~~ huhu..kak ipar aku yg kebetulan dtg time tu, bitau suh titikkan susu ibu dlm mata irfan.. aku mcm "oh ye ke?" tp tak buat pun..hahahaha
rabu, kebetulan irfan ada checkup utk 5mths punya...doktor tgk..dia cuma assume maybe bcoz of panas panas panas masih lagi panas [mcm lagu ifah raziah..hahaha] kot..tp kalo jd lg teruk, dia suggest suh beli ubat kat farmasi..
the next day, mcm biase hantar pegi nursery lg..bila amik ptg tu..cik puan 'pengetua' taska irfan pun bitau irfan sakit mata...oh aku steady je laa..sbb mmg tawu pun..hhahaha.. pastu dia tak bg irfan dtg nursery..lalu aku pun ckp lah irfan tu jangkit dari nursery tu la..oh rupanya dh 2 org kena..hampeh.. tak pasal2 takleh hantar sampai irfan baik.. ermm.. so Jumaat..irfan cuti! mama pun cuti!!! cubaan menitiskan susu dlm mata irfan cuma berjaya sekali saje.. lain2 trial hampeh je..keaktifan irfan tidak dpt disangkal lagi..hoho..tambahan ngan bulu mata yg panjang..lg menepis semua titisan2 susu itu..
maka ari Sabtu, mata irfan seblah kiri pulak berjangkit..adeh..parah la camni..
Ahad..beli laa ubat yg doktor suggest tu.. dgn setitik sj, arini mata irfan kembali bersinar..(itu pun atas kehebatan abah irfan yg menitikkan ubat dgn jaya nye) uyehhhh...
so irfan sudah masuk balik nursery..
mama pun keje balik..
tp nape tetiba mata mama rasa mcm gatal2 ni..OMG...wat saspennnn je!

4 comments:

NisS^ImmEr said...

kesian irfan..sakit mata.kalau tau awal2 beli ubat kat farmasi tu kan senang.drpd susah payah memerah..

ck said...

sbb baby bawah 2 thn tak digalakkan bg ubat..nk plak ubat mata tu kan agak kuat..so tak sesuaiii...doktor ckp kalo merah sangat2 baru beli..huhu..so, others choice is..letak breastmilk..hehe tp susah je nk titiskan tu..haha

NisS^ImmEr said...

blogger update tu, hg add gadjet je..amik blog list, then pilih item apa yg hg nak dia display kat blog hg

*erk, aku nmpk hg dah buat pun bloglist tuh

ck said...

a ah.. aku dh buat..hihi..mula2 dh amik dah..then tak paham..pastu buat2 paham..jadi pun..ngeeee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...