30.12.09

berlabuhnya tirai

duaribusembilan!
kesibukan akan tanggungjawab..kelekaan pada unimportant thing..keseronokan mengejar dunia..ketabahan mengharungi dugaan..membuatkan 365 hari itu dirasakan berlalu sepantas kelajuan erl dari putrajaya ke kl central..

duaribusembilan, status aku bertambah lg dgn kelahiran putera sejatiku, Alif Irfan bin Mohd Hafizurrahman. seringkas gelaran mama diserasikan pada diri..

rutin harian mula berubah...to-do-list aku semakin berpoint2 seperti lain2 insan yg bergelar ibu.. pengalaman baru mengajar aku ttg erti pengorbanan seorang ibu juga seorang bapa..mungkin suatu hari nanti anak comel ini juga akan mengerti seperti aku skrg..
berlabuhnya tirai duaribusembilan..terhamparlah permaidani duaribusepuluh..pantas!

dulu, seawal tahun millenium, jejak pertama di universiti, terasa jauhnya perjalanan ke duaribusepuluh..bila menoleh kembali ke belakang, dah sepuluh tahun berlalu..

dulu dan dulu lagi... pertengahan tahun sembilanpuluhan, kala aku yg masih beruniform putih dan biru, Dr.M perkenalkan wawasan doplohdoploh..aku membuat perkiraan.. umur aku akan cecah 38 thn..dah berkahwin..beranak 3-4 org mungkin..terpikir2 sempatkah tiba waktu itu??

dan esok satu haribulan januari duaribusepuluh, sepuluh tahun lagi, jika aku masih lagi menghirup O kuasa dua ini..dan masih menulis blog ini..akan aku recap entry ini utk tirai duapuluhduapuluh.. (^_^)V

Selamat Menyambut Tahun Baru DuaRibuSepuluh!

tanya sket :: apa azam anda??


yg berazam menjadi anak, ibu dan isteri terbaik buat parent, anakku dan encik hubby + juga langsingkan diri,

5 comments:

zurie said...

ya.. sekarang masa menjadi semakin pantas semenjak bergelar isteri & ibu.. jauh sungguh bezanya bergelar sorg anak.. ffuuuhhhh... hehheheehe..

SELAMAT TAHUN BARU 2010

Ros said...

Jgn buang tirai 2009 tu, mahai tu..simpan elok2 buat pedoman...
Tirai rmh aku untuk 2010 ni tak tau la bila nak siap...

^wirda^ said...

zurie :: btoi..tak psan tgk2 anak dh besar..

rosie :: mendalam sungguh maksudmu wahai buk rosie.. err tirai umah 2009 aku akan kekal lebih kurang 2-3 thn kot..hahaha

peah @ peps said...

..huhu..taknak tambah baby sorang lagi tahun ni?..

^wirda^ said...

bb? ye maybe..hahhaha..jeng jeng jeng..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...