24.10.14

8 Tanda Toksin Berlebihan Dalam Badan


TOKSIN!

Sana sini kita dengar pasal toksin kan?

APAKAH TOKSIN?

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan. Zaman sekarang, memang susah nak elak toksin kerana ia ada di mana2 saja.

PUNCA TOKSIN

  • Pencemaran udara
  • ubat-ubatan
  • makanan
  • bahan2 harian - deodorant, syampu, sabun etc 
  • stress - kalau kita stress, sisa metabolik akan dihasilkan oleh badan - ni namanya toksin dalaman.




Jadi macam mana kita nak tau badan kita dah ada toksin berlebihan?


8 TANDA TOKSIN BERLEBIHAN
--------------------------------------------

  • SEMBELIT - sembelit bukan perkara biasa dan kalau dah terbiasa tu, kena lakukan sesuatu, detoks! Anda mungkin tak nampak bahayanya sekarang. Bayangkan kalau usus tu penuh toksin, risiko kepada KANSER USUS tau. So jangan ambil mudah!


  • PERUT KEMBUNG/BERGAS - perut kalau bergas tu puncanya bakteria jahat, banyak lemak dalam usus, toksin.


  • SAKIT KEPALA - selalu sgt nak stress, sakit kepala.


  • LETIH & TAK BERTENAGA - rasa mengantuk, cepat letih walau tak buat keje berat pon.


  • NAFAS BERBAU - bukan sebab tak gosok gigi, tapi kadang2 bila bercakap berbau. 


  • PERUT BERLIPAT - haa ni bukan saja utk orang gemuk, orang kurus kalau duduk pon perut berlipat 2,3 tu maknanya ada toksin. :)


  • KEINGINAN MAKAN - asyik nak makan je kejenya. Kenapa? sebab bila toksin banyak dalam usus, usus tak boleh nak serap nutrien makanan tu, jadi kita akan rasa lapar lagi dan lagi. Dan mudah lah jadi GEMUK.


  • KULIT BERMINYAK / JERAWAT - Puncanya adalah toksin lah. Sebab tu kalau nak stop jerawat, pastikan kita detoks dulu badan.


Ada tanda2 ini pada anda?

Jika ada, eloklah ambil langkah untuk detok badan tu.

Langkah paling MUDAH dan MURAH adalah dengan pengambilan ALFALFA atau HERBLAX. Ini memang bagus dan terbukti utk membuang sisa toksin dalam usus. Berasaskan Alfalfa dan daun Senna. SELAMAT, SEMULAJADI dan HALAL.



Sebenarnya banyak lagi supplement yang boleh di ambil seperti PHYTOCOL, LECITHIN dan DTX COMPLEX. Yang ni nanti saya cerita pada entry lain ok. Kalau tak sabar boleh PM saya terus. :)


SID anda,

Shaklee ID 961275
Facebook : Wirda Rasid
Instagram : @SlimBeauty_byWirda
Whatsapp/SMS : 012 274 7294

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...