1.9.14

Masalah Keputihan Wanita

Zaman remaja, kalau baca kebaikan jamu mesti ada tekankan bab "memperbaiki masalah keputihan".
Saya tak tau pon masa tu apa benda keputihan tu. boleh? haha

Dah jadi wanita ni baru lah tau btol2, baru lah nak alert bila sendiri alami. :D



Siapa yang kerap alami masalah keputihan NORMAL ni?


  • wanita yang menghampiri waktu subur, sebelum dan sesudah haid
  • wanita hamil
  • wanita yang ambil pil perancang
  • wanita yang sedang dalam rawatan dengan ubat hormon
  • wanita yang sibuk dengan kerja yang menggunakan tenaga fizikal yg banyak
  • wanita yang mengalami gangguan jiwa, seperti terlalu sedih atau gembira
  • gadis muda yang menghampiri masa baligh
  • bayi perempuan yang baru lahir, antara umur 1-10 hari (cairan boleh keluar dari vagina akibat pengaruh hormon yang dihasilkan oleh placenta atau uri)


So kalau u all tergolong dalam senarai ni.. dont worry be happy..:)

Yg tak normal nya, kalau terjadi berhari2... warna dah tak putih, gatal tapi ada jugak yg tak gatal walau kaler bertukar. So, sila JUMPA GYNEA. Buat Pap Smear. kot2 ada fungus or apa2 jangkitan.

Kalau takde, maka boleh cuba2 ikhtiar makan SUPPLEMENT / JAMU.

Saya ada masalah ni dulu. Buat ujian pon 2 kali tapi takde perubahan, takde fungus pon. Makan ubat paling kuat sampai muntah demam2.
Jamu mak dara ke mas cotek ke kacip patimah ke..semua tak menjadi.

Lasttttttt sekali... Saya makan ALFALFA COMPLEX.

alfalfa complex untuk merawat keputihan

ni bukan sebab saya jual Shaklee... tapi memang MASALAH KEPUTIHAN hilang TERUS!
yang ada cuma yg normal mcm senarai kat atas.

Ye ini SERIUS.
Kalau tak percaya u all cubalah..
Takyah takut, sebab harga pon murah utk 330 biji cuma RM53.75!
Haa sapa kata mahal meh sini nak bg kalkulator. kekeke

Nak cuba boleh whatsapp/sms saya terus
012-2747294
Wirda

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...