4.11.14

24 Kebaikan Omega Guard Shaklee


Assalamualaikum semua..

Feeling sgt harini tulis blog kat kedai kopi berwifi. Trend kan sekarang kedai kopi bersepah2. Satu hari, tunggu kedai ahkak pulak. ceewah. Ok, memandangkan bulan ni adalah "Bulan Sel-sel Otak Berhubung", maka saya nak story sikit pasal OMEGA-3. Haa ada bunyi mcm iklan susu tak? :p


Apakah OMEGA-3?

Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement. 

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandungan DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.



KENAPA PILIH OMEGA GUARD SHAKLEE?
  • MInyak Omega 3 dalam OMEGA GUARD Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring, dan anchovies)
  • Bukan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik
  • Omega 3 dalam Omega Guard mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan
  • Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu2nya minyak ikan omega-3 yang PALING TULEN, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA,DHA dan ALA.
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini.
  • Kaedah ultratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak omega-3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB.
  • 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega-3, EPA dan DHA.



Ok jom kita tengok 24 Kebaikan Omega Guard Shaklee:-

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita.
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak.
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE       (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout


Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-
  • Mengurangkan tekanan emosi
  • Mencegah insomia
  • Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
  • Membantu memperbaiki masalah autism
  • Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
  • Mengurangkan masalah schizophrenia
  • Mengurangkan masalah lupa pada wanita yg telah melahirkan anak 


Siapa yang Perlukan Omega 3?

  • Warga Emas
  • Pesakit Jantung
  • Mereka yang nak kurus
  • Wanita yang telah melahirkan anak
  • Pesakit darah tinggi
  • Orang yang selalu lupa
  • Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
  • Pelajar
  • Ibu menyusu
  • Ibu Hamil
  • Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus


So mcm saya bagitau awal tadi, bulan ni bulan sel2 otak kita berhubung, maksudnya, bulan PROMOSI OMEGA GUARD lah tu. 

Maka semestinya anda akan dapat HARGA YANG JATUH MENJUNAM! ooooYeahhh~ boleh lompat bintang ramai2!! \(^.^)/

Untuk info lebih lanjut, boleh hubungi saya dengan segera. InsyaAllah saya akan beri konsultasi terbaik serta cara permakanan yang tepat lagi berkesan! :)


yang makan omega utk kurus dan lebih fokus,

Shaklee ID 961275
Facebook : Wirda Rasid
Instagram : @SlimBeauty_byWirda
Whatsapp/SMS : 012 274 7294

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...