5.7.10

FBI is getting fabulous!

Tajuk nak hebat saja. Ye lah, nak bercakap tentang anak mesti sebut yang indah2. Hihi.
Alif Irfan berusia satu tahun, empat bulan, dua minggu dan lima hari. Tetiba saya rasa lambat benar dia nk cecah umur 1.6 yo.
Setakat pemerhatian dan penjagaan saya, perkara2 biasa yang AI sudah pandai buat adalah :
  1. berjalan dan berlari
  2. menyepak dan mengawal bola (dia minat bola nampaknya)
  3. memanggil mama..abah itu dgr sikit2 je..
  4. amik botol dan minum sendiri
  5. amik tilam dan bantal dan bombom atas tu
  6. demand lagu twinkle2 lil star dgn tunjukkan gaya tangan
  7. babai, sayang (kiss), amin
  8. solat sujud..(tipu) kaco mama dia solat.
  9. naik dan turun tangga (ini lagak bahaya)
  10. baca buku ABC (tipu bukan baca tp mula mengenali)
  11. selongkar peti ais dan amik cereal
  12. suap dan minum sendiri
  13. mau minum ubat dah
  14. mau gosok gigi dah
  15. tepuk(dodoi) diri sendiri utk tido
  16. tolong mama sapu sampah...yeahh tolong lah sgt..
  17. amik loyang kek atau periuk..dan duduk berdiri dalam tu..apa kes??T_T

Ok, perkara2 lakonan dia pulak :-

  1. purak2 cakap tepon
  2. bebel2 sorang dan purak2 gelak dipertengahan bebel
  3. purak2 kumur dan muntah
  4. purak2 sendawa bila mama boh minyak telon kat perut

Macam-macam...


oh gigi pun dh mula tumbuh yg ke 6..tahniah irfan!


mama tunggu anak mama bercakap pulak,

2 comments:

farakaka said...

yeahh FBI is getting fabulous like his FABULOUS UNTIE FARAKAKA..

^wirda^ said...

yeahhhhh rite~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...