6.4.10

pabila dimensi membutakan mata

Ceritera dari episod lepas aku rentetkan ke entry yg dijanjikan.

Geng 8848 telah anjurkan Hari Kesihatan lg dan lg... pada yg pegi tu aku ucapkan tahniah kerana anda punya usaha kearah memperolehi kesihatan lestari! (ayat mau gempaq je)
Apa yg tlah Geng 8848 nih buat adalah checkup internal body kita.
Maka setelah saspen membuat ujian2 tersebut, maka inilah hasilnya utk kami laki bini.

So, result utk mak anak satu nih adalah seperti berikut
*Tinggi = 1.51 m ...ye ye sy tawu sy kuit..:P

*Berat = 47.4 kg

*Umur = 28 thn ... kire muda lg la kan?

*Umur biologi = 30thn!! ...hah, umur dalaman tua 2 thn dari asal. Ni pun sbb sy agak malas/xsuka memakan makanan spt junkfood, kurang minat minuman bergula...bla bla bla.. ANDA BAGAIMANA?

*Fat level = 31.4% ...sy dpt rasanya ini semua dtgnya dari arah perut saya yg seperti permukaan muffin/kek yg berombak. T_T

*Visceral Fat = 3.0 ...lemak dalaman, doktor ckp result yg bawah dari 5.0 adalah baik, bermakna, organ2 seperti jantung tidak disaluti lemak yg byk. Fuh..alhamdulillah..

*BMI = 20.8 ...result between 18-23 adalah berat badan yg ideal/unggul.

*% Otot = 24.4% ...maaf ini sy tak pasti

*Kalori = 1070 ... maaf juga ini pun sama.

*Sugar Level = 4.1 ... paras gula dibawah 6-7 (kot) adalah baik. Tahniah buat saya.

*Tekanan Darah = 98/65 ... normal pressure adalah 120/80. Saya adalah seorang yg mempunyai Low Blood Pressure sejak melahirkan anak. Makasihhhh!

Dan ini pula result ikhlas Encik Ray.
*tinggi dan berat = 1.71 m dan 74.6kg

*Umur = 28 thn

*Umur biologi = 40!! ...Encik Ray mmg penggemar tegar junkfood, minuman berkafien, dan segala jenis pe- lg..

*Fat level = 24.1% ...yeah dia kelihatannya kurus dr sy..T_T tak perlu ketawa terbahak2 ok?

*Visceral Fat = 9.5 ...tp lemak pada organ beliau agak tinggi..oh sgt bahaya ini. Harus dibanteras!

*BMI = 25.5 ...meskipun beliau nampak kurus dari sy, tp 23-27.5 adalah kategori overweight. Haha sila kuruskan badan lg. :p

*% Otot/Muscle = 32.2%

*Kalori/ Calorie = 1675

*Paras Gula/Sugar Level = 11.4 ...beliau mmg pengidap diabetes. Result ini diambil selepas makan, jadi result 11 ke bawah adalah kategori selamat lg. Kalo beliau berpuasa, result begini adalah tidak selamat.

*Tekanan Darah/ Blood pressure = 118/72 ... ini ok.

Kesimpulannya, jgn kita igt kita SIHAT, maka segala organ dalaman kita turut sihat. Itu bg org yg sihat. Orang yg sememangnya berpenyakit, lg lah patut beringat. Apa yg di highlited di atas, spt UMUR BIOLOGI, adalah perlu dititikberatkan dan bak kata wonderpet, INI SERIUS! Kerna ia bukan melibatkan angka, tetapi fungsi organ dalaman kita.
PERNAHKAH ANDA OVERHAUL BADAN ANDA?
SOLUTION?


menulis tanpa melihat tajuk asal,

4 comments:

miss_mia said...

salam kenal,
macam menarik info ni.ape ye solution?

^wirda^ said...

hi miss mia... tunggguuu...tgh bz la nk update blog..huhu

Ros said...

Ahh..x puas hati nih...irfan punya result mana?

^wirda^ said...

rosie, irfan punya result tade sbb dia tido dan dia kata dia sihat dan unggul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...