28.10.09

sudah...

pindah!

finally settle segala kerja pindah randah ku itu.
jumaat malam aritu mmg aku tido kul 4 pagi. encik hubby tido kul 7 pagi.
aku bangun kul 9pg, sambung kemas saki baki yg masih blom packing. bersama baby pun sibuk gak la nk bangun time tu utk menarik perhatian aku di hari wiken. huhu T_T maka bertambah terstuck-stuck la keje aku dibuatnye..
sebbaik la lori pun sampai agak lambat..dan kami pun upah juga laa org2 lori tu utk angkat barang2 kami tu memandangkan semua org yg sepatutnya dipanggil ada keje la plak kan.. takpe laa..dorang tu pun bagus juga..sungguh2 angkat barang sampai sampah yg aku nk buang pun dorang nk angkut masuk lori juga..apa kes?hahaha..

hari ahad baru settle segala2..yg saki baki barang yg tak diangkut ngan lori pun (fragile la kunun) dah dipindahkan juga..

nk ucapkan tima kasih banyak2 pada manusia2 berjasa ini iaitu, bibik aliya sustrawati yg sgt rajin -sepupu aku, azam si contractor punggah barang -adik aku, ika si pari2 yg memunggah juga-adik ipar aku, zaid umpama hulk yg kuat angkat barang atas bawah-adik kepada adik ipar aku. and special thanks to hubby, yg packing paling byk brang dan settle kan bab2 pindah..haha byk kan barang b tu kan kan??? hahahaha

oh kami cuma pindah barang. tp blom lg duduk..atas alasan2 berikut:

  • langsir blom siap..nanti satu alam nampak kami kat dlm umah..bahaya!
  • system security in progress. bahaya juga!
  • perlu membuat sedikit kenduri masuk umah dan bacaan yasin.

so memandangkan wiken nih, adikku akan kawin, so mmg tak dan (tak dan=tak sempat) nk buat semua tu serentak. so hari2 aku dan hubby akan pegi kemas sikit2 lama2 jadi clear segala barang2 dlm packingan kami tu.

jadi dimanakah kami tinggal skrg????

hahahaa di rumah tumpangan ah zam... di umah adikku..huhu T_T jln jem pagi2 nk pi keje..tak suke...

oh skali lagi aku tidak berkesempatan mengambil gambar kerna hp ku habis bateri dan charger tertinggal di opis. indahkan kejadian seperti ini?? kamera gedabak aku pulak, sgt tidak logik di gunakan ketika ini...huhuhu jadi hanya mendapat ehsan dari hp hubby saje (tu pun blom dpt transfer lg)..huhuhu T_T

yg bz mengemas pula,

9 comments:

Ros said...

uit..bila la kami buleh pi umah hampa ni....tk sabar nk pi tgk rumah2 org spk ni...bersedia la jgk nk menempuh jem pagi2 nk keluar dari jln ini...huhuhu...

hushuss said...

sudah? oh buk wirda belum sudah..kemaskan barang dr kotak2 dia pon memenatkan..tp kami rasa nanti umah ampa musti gempaknya lah...semua baru. umah baru, kabinet baru, sofa baru, curtain baru, anak baru..hehehe.
Alhamdullilah, murah rezeki buk wirda.

^wirda^ said...

wahh...semua pun nk baru kan..nampaknye tunggu thn dpn baru dtg tgk semua itu lengkap..haha..kalo mai skrg..kena dok atas tikar je la..hoho

d i d a said...

weh aku dah dpt address baru hg. selamat pindah umah! ala wirda tahun depan pun baper hari je lagi..bek hg cepat2 lengkap kan segala sblum aku p. aku takpa takdak umah g. huhu

^wirda^ said...

ida, kalo hg nk mai tp time tu umah tunggang langgang lg..mmg aku xbg mai..hahahaha..takpun ape kata, kalo hg dpt wedding gift sebuah sofa, hg bg kat aku..sbb hg tade umah g..haa best tak idea aku?

al-kandahlawi hensem said...

memang tak dapek den nak nolong..jauh nun di utara,sebelah bukit larut 3 minggu,,

nnti p baca tahlil ada la.hoho

Farah said...

alhamdulillah dah selesai la jugak sesi angkut mengangkut hehe

shud said...

alhamdulillah.. bagus3.. akhirnya.. (=

zue said...

wahhh!!!sulah terpindah.. manyak syok ooo..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...