20.10.09

sibuk dengan apakah?

ahha..sepanjang satu kaum itu nk menyambut raya depa, aku pun sibuk2 juga. tp aku bukan sibuk nk raya juga ok...jadi sibuk dgn apakah??
aku start dari hari jumaat mlm.

jumaat mlm :: pegi tgk papadom with the gangster tp irfan teerrrpaksa ku tinggalkan pada yg ingin menjaganya tanpa kisah.. tq alia n yana..sepupu tegar ku..

++gambar dari blog afdlin++

oh papadom sgt sgt best. lawak. mengganggu emosi. good lesson. semua terbaik dari afdlin shauki.

sabtu :: aku dan encik hubby bersama2 encik irfan pegi membasuh umah. bajet terer pegi cuma kami bertiga utk membasuh umah yg 2 tingkat itu. akhirnya, baru basuh ruang tamu sudah keletihan.huhuhuhu.. maka selama lebih kurang 4 jam, kami baru habis basuh tingkat bawah saja.dan kami pun letih lalu bersiap2 utk ke open house saje..huhuhu..

ahad :: aktiviti membersihkan umah dilakukan semula dgn memberi fokus pada ruang atas umah pula. kali ini tenaga kerja diimport dari kalangan pakcik dan sepupu sepapat serta ibuku dan adik ku jua. hahah settle sket keje dgn pantas..maka aku hanya lap kabinet dapur baruku itu saja..sambil menjaga encik irfan dgn jayanya.. tima kasih byk2 pada mereka2 itu walaupun mereka2 itu tidak membaca blog aku dan mungkin tidak tahu akan wujudnya blog aku atau mungkin tidak tahu apakah itu blog? oh tp sayang skali, aku tidak berkesempatan merakam detik pencucian umah itu aritu. oh mengapakah? rasa ingin bertanya dan terus bertanya pada diri sendiri. mengapakahhhhhhh???


++ gambar dirakam oleh hubbyku ketika pemasangan kabinet last week, gambar selepas sila tungguuuu++

selepas aktiviti itu, kami pegi ke Nagoya utk mencari curtain. oh aku cuma memilih bajet2 curtain saja utk umah aku. itu pun sudah mencecah ke rm500 juga utk seisi umah. kire murah lagi la daripada aku beli kat SSF ke ELYZA ke..huhu takpe raya thn depan ada rezeki akan ku tukar curtain hebat sket. uhm uhm..(*_*)
akibat keletihan, maka kami semua melepaskan batuk di tangga penat di karaoke..huhu asal buleh je~~

isnin :: adalah cuti terpaksa aku, akibat encik irfan yg menjadi batuk2 seperti org tua2. makanya aku menjaganya seharian. alhamdulillah redha sedikit.. lepas abah irfan pulang kerja, agenda sepatutnya diteruskan, ke kedai lampu. semua lampu sudah diborong. menunggu pemasangan pada hari rabu...hu hu hu..lesap lagi duit kami..felaiiii~~

sekian xtvt kami sekitar pemindahan umah ini.. huhuhu


yg tgh pening nk packing barang pulak,

12 comments:

shud said...

teringat 4 tahun lepas .. sesi pindah rumah T_T ...

akhirnya... nagoya juga pilihan kak wirda ^_^ good2..

x sabar nye nak tengok rumah baru tu.. (^^,)

NisS^ImmEr said...

wei besnya rumah sendiri..bila nak start pindah, buat housewarming panggil aku

Farah said...

bessnye nak masuk umah baru!

^wirda^ said...

shud :: ha nanti nk buat baca2 doa selamat meh le dtg..

niss :: house warming pun kena mai..majlis bacaan yassin dll pun kena mai utk masuk umah tu..hehhe amacam??? aku pindah sabtu ni insyaAllah.

farah :: nk masuk mmg best. yg tak best, duit habis..huhu

d i d a said...

jgn lupa panggil aku dan sila buat masa cuti sekolah hokeh.

My Heart... said...

huhuhu bes nyer masuk umah baru... (aku bila lg?? erk..)

shud said...

insyaAllah =) roger3 lah.. hehe

NisS^ImmEr said...

sbtu ni? jd majlis nye bila? aku setuju dgn ida, sila buat di waktu cuti skolah

miezi said...

jeles ni. semua orang dok citer pasal papadom!! huhu :)

Ros said...

ok, dah dekat dah blh la ku serbuu...

^wirda^ said...

dida n niss:: ha bulan 2 thn depan cuti skolah tak?? ala xpe, time cuti skolah nnti meh ler..aku msk kt hngpa laki bini je..hahaha..

miezi:: sila tgk papadom..mmg best gilerrrr...

rosie:: oh marilah menjengukku..

b said...

nama pena saya, WajibTayang... hahahaha mmg klasik sngguh tagline itu... hahaha


Ouh pindah rumah....... herghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...