12.8.09

perkara-perkara

perkara 1 :: gula
herm kalo cikgu di sarawak nun ketandusan air dh dekat 2 weeks, aku kat semenanjung (eh besar sgt location tu) , damansara ni, ketandusan kemanisan..gula mcm kena catu. Last wiken pegi Giant, sambil2 cari barang dapur yg len, tgk part gula, mmg licin, ada sebungkus je lg... tp aku dok rasa ada lg gula dlm balang kat umah nun. Balik2 tgk takde dah. Esok tu suh la BIL pi beli gula kat kedai, balik2 dia bawa balik gula kiub je sbb semua kedai dh abis gula. Huh! mana pegi semua gula? tak cukup ke ladang tebu kat chuping tu kluarkan gula? huhu aku buat assumption sendiri, "oh nk raya ni, patut la makhluk2 k*ji ni sembunyikan gula..nk bg harga gula naik la tu.." kalo btol la, mmg s*tan dorang ni... so semlm, aku pi round kedai area2 nursery encik baby, alhamdulillah, jumpa la jugak gula kat satu kedai ni. ada la dlm 6 paket lg, aku pun sambar la 2, buat stock. (T_T)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

perkara 2 :: mask
semlm time aku nk jejak kaki bersaiz 4-5 ni kat pintu masuk kilang, dok tgk la pak gad ngan one of HR diva bertocang tu dok pakai mask sambil2 check2 org kluar masuk. oh rupa2nya check temperature. tp aku yg parking kat luar (akibat ked*ngkian makhluk VPT terhadap kami yg corporate-tak bg parking dekat2 pintu opis) jln masuk buat dek je..takde plak dorang nk check. ha tak takut ke kalo aku or org2 len yg parking kat luar tu ada H1N1?? (nauzubillah..minta simpang la..) ape la.. nak check, check la semua org.. tu budak2 endon operator tu tade plak nk check sorang..isk isk.. tah haper2.. camtu ke yg dikatakan cara pengcegahan?
takat suh org amik mask kat receptionist..and pakai mask mcm robotcop tu..tp kalo org yg bawa virus ada dlm premis ni, tak guna gak..how about permukaan yg terdedah..tapak tangan semua.. (patutkah bg glove?) isk isk.. tp sesungguhnya, sgtlah tidak selesa memakai mask itu.. (dh putus pun getah sangkut mask aku tu..hehehe) mudah2an cepatlah wabak ni berambus dari muka bumi ni..huhu..amin!


++ syhhh diam2..nanti h1n1 datang ++

-------------------------------------------------------------------------------------------------
perkara 3 :: sakit
semlm, penyakit 'kegemaran' encik hubby kembali lg..kenapa dtg lagi seperti TORA? sila rujuk pada hubby sendiri. sebbaik encik hubby tidak mengalami demam skali..kalo tak mau kena kuarantin..dah la sudah sakit, buatnye kena virus babi H1N1 plak..bertambah truk la nanti. Alhamdulillah cuma sakit popular dia tu je..huhu
uhm, dok sakit2 takmo pi klinik lg, last2 baru mau pegi, jam dah pukul 11pm, terpaksa suh encik adik ipar merangkap adik kandung encik hubby pegi hantar ke klinik dgn berbekalkan rm50 dan kad medical yg saya buat utk spouse dulu.(actually dh takleh guna sbb dh tukar company..tp gagah jugak nk try). So mereka pun pegi la clinic kegemaran itu, sbb sana sudah ada record + doktor pun sgt bagus skali! agak lama tak balik lg, sy call encik adik ipar, dan seperti biase, encik hubby sudah tido di sana sbb terkena suntikan padu maut ubat dia tu. dan encik adik ipar ckp, kena charge RM95 sbb card dh inactive + kena bayar lg RM80, sbb last visit kami, guna medical card tu ygmana sebenarnya sudah inactive. silap pegi klinik tu lg..tak psl2 kena detect..hahaha..tp encik doktor baik hati, cuma suh bayar RM95 saja. TAPI, bukankah saya cuma bekalkan RM50 saja tadi? makanya encik adik ipar terpaksa balik dan mengambil duit dr saya kerana ATM terdekat pun sudah takleh withdraw kerna jam sudah pukul 12AM..
dekat2 pukul 1 baru mereka pulang, dan semua tido...zzzzzzzzzzz...
aku bgn mcm biase, tp tgk encik pesakit mcm sakit lg, so decide nk amik leave yg tinggal brapa hari je tu + hujan plak turun, (bestnye tidoo..)
pukul 830am, slamber hubby bangun, dan dia mau pegi photoshoot kat bogar ke bogor ke bong*k tah..ERK!!! isk isk sabar je la..(T_T) lalu sy pun mengambil keputusan, baik pegi keje even lambat tp cuti ku ttp ada.(utk raya lah ni) !
-------------------------------------------------------------------------------------------------

perkara 4 :: ganti

ganti puasa! arini aku ganti puasa yg ke2. ada lg sehari..fuh, ni gara2 thn lepas aku preggy, terpaksa tinggal atas sbb2 kerisauan yg berlaku kala itu. (ini bukan alasan tau..hehehe)memandangkan aku ada terbaca artikel pasal puasa semlm, so aku pun tekad nk abiskan ganti posa by this week jugak..chaiyok2!

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasullulah s.a.w telah
bersabda:

"Janganlah kamu berpuasa sehari atau dua hari sebelum tiba bulan Ramadhan
melainkan orang yang biasa berpuasa dengan puasa yang tertentu maka bolehlah dia
berpuasa."

sekian perkara2 utk hari ini dan semalam..huhu

12 comments:

Anonymous said...

Adakah Encik Hubby masih sakit p*n****s?

Anonymous said...

dtg lah masjid tanah.. byk lagi gula kt sini..tp 1 family had utk 3 kg jer.. (masri yg suruh taip)

^wirda^ said...

oh korang ker...hahaha
takpe dah dpt 2 peket = 2kg kot.huhu..kami takleh makan gula byk sbb kami sudah manis..hahaha

Anonymous said...

sweets..
..masri baru je balik test H1N1..nasib baik negatif. balik dr course, flu + sakit tekak..mlm td pkl 1 baru blk rumah, pergi cari klinik 24 jam. klinik yg ada pun tutup sebab anak doktor tu, masuk spital..uhh..
btw,1st Anonymous tu, bkn kitorang :)
::wife masri::
:)

^wirda^ said...

oh bukan korang..abis siapakan dia??

NisS^ImmEr said...

hg nak gula, mai amik kat umah sewa aku ni. beli dr thn lepas tak abis2 lg hahah

^wirda^ said...

tu dia, oh hg minum ayaq suam ja ka?hahaha..

NisS^ImmEr said...

biasa la aku mengamalkan kesihatan (sebenaqnya aku bancuh ayaq 3 in 1)

Jue_liana said...

weiii.. aku tahu diva tocang tu sape... tocang mcm samuraikan?? kalau pakai skirt suka yg kembang semangkuk... dah mcm noor kumalasari masa muda2... haha

jari-jemariku ini ringan jer nak taip nama dia... ishh tak payah laa.. haha

^wirda^ said...

oh jue, kenai gak ke dia? uhm uhm takat ni mcm tak penah tgk dia pakai sket..bertambah la dosa aku kalo dia pakai (sbb terpaksa kutuk..huhu) tp ni vpt mari..org sama ka? kami tatau nama dia pun..hahaha tp dia selain ada tocang, ada remoi yg zaman dolu2 pun..hahha

ArjunaAngkasa said...

ahaha...
cc ..entry in isungguh menarik sekalik..tetambah menarik bila ianya berkaitan entry diriku yg comel ini..ihik2... ala malam tuh mmg tak sedar apa dah pon...tersangatlah saket....anyway, thanks to siti wirda merangkap isteri mithali ku dan juga adikku yg berhempas pulas mencoba untuk mengurangkan sakitku. Tau2 esok tuh cam cargas sket jerk.tuh yg decide nk gak gi broga tuh..sayang kalau tak p..da plan dgn derang..uuhuhu..sori yer...tp mmg nyesal dah, tobat lpas nih takmo naik dah....naik atas tuh terus pitam sepam...baru beransur2 pulih..pankreasku saket lagik..uhhhh

^wirda^ said...

haa..encik arjuna dh kena daulat isteri..ahhaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...