24.8.09

amalkan slalu

tajuk:: harini letih.
punca:: melakukan kerja amal sehingga lewat malam.

tarikh:: 23/8/09 jam 6ptg-12 tgh mlm (rehat aka buka posa 715-815mlm) >>cukup efisyen!!
lokasi kejadian:: kedai encik abg di Putra Height

krew yg terlibat:: aku, encik hubby, encik azam (adik aku), encik am (BIL), cik yana & alia (kazen), cik ika & cik zaharah (future wifey & SIL azam) berserta encik omey2 irfan. lain2 adalah pekerja encik abg.
amalan:: mempacking kuih muih traditional utk mencecah target 1000-2000 packs for every item..huhu 5-6 hours, enuf ke?? ia dianggap beramal kerana membantu encik abg dgn rela ati tanpa paksaan. dan ia berlaku di bulan Ramadhan..bagusnye adik2 encik abg ini.hihi

pencapaian:: berjaya mempacking lebih kurang 1000 pack/item. (ye ke setiap jenis???) aku tau kuih bangkit aku je..hihihi.. dianggap hebat kerana berjaya mencapai target tanpa sebarang training dan pengalaman bekerja sebagai tukang packing kuih. value added- siap QC lagi!! hebat kan?!

jenis kuih yg terlibat:: kuih bangkit, kuih loyang, batang buruk, serunding. ade lg kuih lain tp dorang nk sambung arini plak. (er aku tak termasuk utk arini)

nota kaki:: kami bangga dgn hasil kerja kami! lalu kami mendapat KFC idaman ku selalu daripada encik abg..dan duit raya advance!huyey! mari amalkan selalu~!!!!

++amalan sihat sy. ini kuih bangkit namanye!++


++ aksi ini berlaku selepas berbuka puasa++

AMARAN: JANGAN TIRU AKSI INI DISIANG HARI DI BULAN RAMADHAN!!

yg beramal,

8 comments:

Ros said...

Aku pun letih jugak hr ni.....tolon..tolon..

NisS^ImmEr said...

wah, sakan buat kuih..berniaga ke?

^wirda^ said...

ye sila dptkan di kefo!!

richdad said...

kalau ade nampak kat carrefour tu.. kotak2 kaler ijau... haa.. pepaham je lah yer... heheh! bekas tangan2 kami laa tu... hohohoh

hushuss said...

waaa..packing koi raya...tp bak kata hang Wirda..mmg sungguh2 penat ramadan kali ni..thn2 depan ok kot...dah terbiasa..hehehe

^wirda^ said...

thn depan jenuh ligan anak kat pasar ramadhan kot..huhuu tidakkk

b said...

Tahun depan siti wirda akang mengandung anak pempuan kami plak..wuahahahaha....wuahahahahaha!!!!

^wirda^ said...

hah!! encik b slamber je ek...
bukan lg 2 thn ke?hahahahaha..balik ni tlg jaga irfan ye..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...